Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

#26 Μικρά της Ιστορίας VIII (αφεντικό: Γιουβέντους-εργάτες: Τορίνο)

Αφεντικό: Γιουβέντους - Εργάτες: Τορίνο

Άλλα "Μικρά της Ιστορίας" ΕΔΩ
Του «Ιδεογράφου»
Στην Ιταλία υπάρχει το (αθλητικό) παράδοξο της "Γιουβέντους". Έχει περισσότερους οπαδούς στις άλλες πόλεις παρά στο Τορίνο που είναι η έδρα της. Στο Τορίνο υποστηρίζεται η ομώνυμη ομάδα, η "Τορίνο". Τουλάχιστον έτσι συνέβαινε μέχρι και τη δεκαετία του '90. Γι΄αυτό υπάρχει ένας αστικός μύθος, που όμως έχει και στοιχεία αλήθειας, τουλάχιστον όπως λένε στην γειτονική χώρα.
Η μεγάλη Τορίνο. Τα έχασε όλα στο δυστύχημα
Η "Τορίνο" ήταν μια μεγάλη ομάδα μέχρι το 1949, οπότε ξεκληρίστηκε στο βουνά της Σουπέργκα σε αεροπορικό δυστύχημα. Σκοτώθηκαν δεκαοχτώ ποδοσφαιριστές πρώτης γραμμής (μεταξύ των οποίων και ο μπόμπερ Βαλεντίνο Ματσόλλα, πατέρας του γνωστού άσσου της Ίντερ Σάντρο) και τρεις του προπονητικού τημ. Λόγω αυτής της τραγωδίας, η "Τορίνο" έπεσε στην αγωνιστική αφάνεια. Έγινε μια μέτρια ομάδα που μετρούσε ήττες από τη συμπολίτισσα "Γιούβε" των μεγάλων παιχτών, του Μπέτεγκα, του Καπέλλο, του Αναστάζι, του Τζοφφ, του Αλταφίνι, όμως οι κάτοικοι του Τορίνο αρνιόνταν να ακολουθήσουν αυτήν την ομάδα. Και αυτό επειδή οι περισσότεροι κάτοικοι του Τορίνο ήταν οικογένειες εργατικές που απασχολούνταν στα εργοστάσια της ΦΙΑΤ και η ΦΙΑΤ ήταν (και είναι) η ιδιοκτήτρια της "Γιουβέντους". Με άλλα λόγια η "Γιουβέντους" είναι η ομάδα του αφεντικού, και πως μπορεί ο εργάτης να υποστηρίζει την ομάδα του αφεντικού του;  Ο μύθος τροφοδοτήθηκε και από την παρακάτω ιστορία:
Αν σας έχει πρόβλημα φταίνε οι οπαδοί της Τορίνο!
Το καλοκαίρι του 1967, τις ημέρες που θα πρωτόβγαινε απ' την αλυσίδα παραγωγής το καινούργιο Φίατ 128, η "Γιουβέντους" επιχείρησε να πάρει τον παιχταρά της "Τορίνο" Τζίτζι Μερόνι και η συμφωνία έκλεισε μεταξύ των δυο διοικήσεων για ένα πολύ μεγάλο ποσό. Λογάριαζαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο! Οι εργάτες της ΦΙΑΤ πραγματοποίησαν σαμποτάζ, τα πρώτα αυτοκίνητα βγαίνανε χωρίς βασικά εξαρτήματα, απείλησαν με απεργία και χιλιάδες προκηρύξεις κολλήθηκαν και μοιράστηκαν στα εργοστάσια με σύνθημα "Ανιέλλι κάτω τα χέρια από την Τορίνο". Η μεταγραφή φυσικά ακυρώθηκε. Φαντάζεστε την εποχή του Βαρδινογιάννη να γινόταν απεργία στα διυλιστήρια για την μεταγραφή του Στράτου Αποστολάκη από τον Ολυμπιακό στον Παναθηναϊκό;

Όμως και πολλά χρόνια αργότερα, η διοίκηση της ΦΙΑΤ είχε προβλήματα με αφορμή τη Γιουβέντους. Όταν το καλοκαίρι του 2018 έκλεισαν τον Κριστιάνο Ρονάλντο με μεταγραφή από τη Ρεάλ Μαδρίτης- έναντι εξωφρενικού συμβολαίου- οι εργάτες της εταιρίας κήρυξαν διήμερη απεργία. Στην προκήρυξη που μοιράστηκε, κάποιοι προσφάτως απολυμένοι ανέφεραν:
"Α lui 400 millioni, a noi calci in coglioni-Σε εκείνον 400 εκατομμύρια, σε μας κλωτσιές στ' αρχ..."
Με αφορμή αυτό, και εξαιτίας των συνεχών περικοπών μισθών και απολύσεων, οι εργάτες της ΦΙΑΤ-Κράισλερ στο Μέλφι κατεβαίνουν σε απεργία την προσεχή Δευτέρα και Τρίτη". Συνεχίζουν στην ανακοίνωση:
 "Οι εργάτες της ΦΙΑΤ έχουν φτιάξει την περιουσία τουλάχιστον τριών γενεών ιδιοκτητών, κάνουν πλούσιο οποιονδήποτε κινείται γύρω από την εταιρία και σε αντάλλαγμα πάντα λαμβάνουν μια ζωή μιζέριας. Η διοίκηση θα πρέπει να επενδύσει σε μοντέλλα αυτοκινήτων που εξασφαλίζουν το μέλλον χιλιάδων ανθρώπων αντί για ενός μόνο [...]. " (πηγή: www.mediagol.it/cronaca/fiat-caos-per-lacquisto-di-cristiano-ronaldo-proclamato-uno-sciopero-a-melfi/?refresh_ce-cp)

Η παράδοση συνεχίζεται....

Προηγούμενο Μικρό της Ιστορίας: VIΙ ➽(Δυο διάσημες αυτοκτονίες)
Επόμενο Μικρό της Ιστορίας: ΙΧ ➽(Στο Έβερεστ!)

1 σχόλιο:

  1. Άντε τώρα να κάνεις απεργία από τη σωματεμπορία, το μπραβιλίκι και τη διακίνηση κόκας στο ελληνικό πρωτάθλημα...
    ΚωστΑν

    ΑπάντησηΔιαγραφή